Гаряче тиснення на склі
Гаряче тиснення на склі – комбінований процес
Martin Hehl-Heinz презентує найновіші засоби Marabu для гарячого тиснення золотих і срібних ефектів на видувних виробах зі скла Ефекти золота і срібла є важливими елементами дизайну у декорації скла. Разом із зростаючою популярністю органічних фарб, особливо у їх УФ варіанті, зростає інтерес до отримання ефектів золота і срібла, близьких по якості до благородних металів. І хоча органічні фарби з ефектом золота і срібла удосконалюються вже багато років, дотепер жодна з таких фарб і близько не дає такого ефекту, як фарби, що містять благородні метали. Найкраща якість декорування з ефектом золота і срібла, досягається гарячим тисненням фольгою. На жаль, пряме гаряче тиснення на склі є неможливим. Проте, використовуючи попередній друк органічного праймера, гаряче тиснення на склі стає реальністю. Застосування цього комбінованого процесу дозволяє досягнути привабливого блискучого золотого або срібного ефекту за значно нижчу ціну, порівнюючи з декоруванням фарбами, що містять благородні метали. Оскільки, при безпосередньому гарячому тиснення фольгою по склі виникають проблеми з адгезією, необхідно попередньо нанести на скло термопластичний праймер. Фольга під дією високої температури і тиску дуже добре пристає до поверхні праймеру. Marabu пропонує такі праймери як у серії фарб Maraglass MGL на базі розчинника, так і у найновішій серії УФ фарб Ultraglass UVGL. Потрібне зображення друкується трафаретом на скляній пляшці після чого фольга гарячим тисненням закріплюється лише на поверхні надрукованого праймера. Таким способом можна отримати різноманітні зображення: від найдрібніших деталей до великих плашок.
ДВА СПОСОБИ ГАРЯЧОГО ТИСНЕННЯ
Тиснення високим кліше – крокове тиснення. Фольга наноситься на субстрат нагрітим силіконовим кліше з рельєфним мотивом. Це робиться пресом з вертикальним рухом. Висока температура і тиск активують адгезивний шар. Форма рельєфу на кліше визначає, де лак (підкладка) приклеїться до субстрату. Тиснення (термоперенос) гумовим роликом – безперервне тиснення. Фольга гарячого тиснення наноситься нагрітим силіконовим валиком безперервним процесом накатки. Висока температура і тиск активують адгезивний шар. Фольга пристає тільки у місцях де є відповідно підготований для цього субстрат. При цьому важливими є наступні фактори:
• Тип фольги.
• Швидкість руху валика (безперервний процес) або час тиснення (кроковий процес).
• Тиск пресу.
• Температура нагрівання.
Важливо пам’ятати, що у кожному процесі для досягнення оптимального результату необхідно точно підібрати всі параметри. Зокрема, якщо процес гарячого тиснення застосовують на попередньо покритих скляних пляшках, то параметри потрібно додатково регулювати. Вже досить давно сольвентні фарби використовуються як органічна підкладка під гаряче тиснення на скляних пляшках. Серія Marabu Maraglass MGL дає хороші результати при такому застосуванні. На виставці GlassTec 2012 у Дюссельдорфі компанія Marabu запропонувала два додатки до глобально успішної серії UVGL. Це UVGL 729 21 922 світло коричнева для золотої фольги і UVGL 705 83 970 світло сіра – для срібної фольги. Формула цих фарб забезпечує дотримання всіх вимог що ставляться як при друці скла, так і при гарячому тисненні фольгою. Відповідно до високого інтересу після виставки, перші партії цих фарб вже відправлені клієнтам.
Основними ринками для гарячого тиснення на склі є косметичні пляшки та пляшки для напоїв, зокрема горілки та вина. Нанесення на бокалах обмежене через тиск у процесі нанесення. Можливим є нанесення лише на бокали циліндричної форми з достатньо товстими стінками. Результати такого гарячого тиснення на склі характеризуються доброю адгезією лише на потрібній поверхні, чітким краєм, особливо там де є тонкі лінії і дрібні деталі зображення, а нанесена поверхня фольги є гладенькою і блискучою.
ВИСНОВКИ
Гаряче тиснення з використанням шовкотрафаретних УФ праймерів на звичайному склі або на склі з попередньо нанесеними покриттями є відносно новою технологією. У майбутньому удосконалень можна очікувати у фользі, обладнанні і праймерах а також у процесах обробки поверхні. Комбінований процес шовкодруку праймера з наступним гарячим тисненням фольгою – це найкращий спосіб досягнути результатів, подібних до тих із застосуванням благородних металів, проте за значно нижчою ціною. Засоби Ultraglass UVGL пропонують найкращу у своєму класі адгезію, стійкість і найбільш повну лінійку засобів, а зараз – навіть ще ширший вибір із двома новими праймерами для процесу гарячого тиснення.
ПРО АВТОРА
Martin Hehl-Heinz є Продакт Менеджером по Склу у фірмі Marabu